onsdag 29 augusti 2007

effektivitet

Jag brukar få saker gjorda. Är hyfsat effektiv om jag får säga det själv. Men vissa saker blir inte av. Act as if har skrivit om samma fenomen. Och när jag läste det så kom jag att tänka på mitt Ica-kort. Det är ungefär två år sedan jag glömde koden. Misstänker att de hatar mig på min lokala Ica. Tar alltid lite extra tid när jag handlar eftersom jag drar kort - visar leg - skriver på. Istället för att trycka pin-kod som alla andra. Personalen har många gånger upplyst om att man kan beställa en ny kod. En gång fick jag en uppgiven blick och ett "är det du nu igen". Jag har fattat pikarna men det har ändå inte blivit av. Idag gjorde jag det. Jag har beställt en ny kod. Det tog säkert en halv minut. Undrar hur de kommer fira denna stora händelse på Ica.

4 kommentarer:

Yogamamma sa...

hihi, tänk att vi är fler som är så grymt ineffektiva, ibland. Eller snarare latare (ialla fall i mitt fall)

e sa...

act as if: Innefektivitet ör ofta bara en trevligare omskrivning för lat ;)

deeped sa...

Det där kändes så mycket du :)

e sa...

deep.ed: :)