tisdag 28 augusti 2007

du är vad du läser

Veckans bokfemma är en klurig en. Facklitteratur som säger något om dig själv, vem du är och vad du gör på fritiden mer än läser. Inser att den icke-skönlitteratur jag tycker om (tex Fast Food Nation, Eric Schlosser och Nickel and Dimed, Barbara Ehrenreich) inte säger så mycket om vad jag gör på fritiden. Läser väldigt lite facklitteratur kring mina intressen. Eller så har jag inte så många intressen...
Amusing Ourselves To Death, Neil Postman - Speglar mitt intresse för medier och populärkultur. Postman gör ett intressant inlägg i debatten.

Barnens svenska sångbok - Inte för att jag är så himla bra på att sjunga utan för att jag ägnar dagarna åt att sjunga och leka med sonen.

Lonely Planet - Att resa är en passion. Guideböckerna ska vara smutsiga, trasiga och nerklottrade. Ska jag välja en favorit blir det LP Mongolia.

New York-bartenderns guide - Det är kul att blanda drinkar, det är kul att dricka drinkar, det är kul att sitta i en bar och det gör jag gärna så fort jag får chansen.

urban recreation, akay & peter - En bok om gatukonst. Nej, jag skapar inte själv. Men jag gillar att spana efter kul gatukonst när jag är ute på mina dagliga barnvagnspromenader.

2 kommentarer:

*Malin* sa...

Åh, den där drinkboken skulle man ha - den lät som en hit. Jag har ingen sån heller så det skulle passa bra. Annars blir det lätt att man alltid blandar till samma hela tiden.

e sa...

*malin*: Den är riktigt bra. Innehåller många klassiker också vilket är jättekul. Sådana där som de dricker på film :)