måndag 13 augusti 2007

radar

Sonen har en inbyggd kafferadar. Så fort jag tar en kopp kaffe vaknar han. Även om jag är i ett annat rum. Och oavsett hur länge han har sovit. Nu sitter jag här med en kopp starkt kaffe. Jag har blivit väckt varannan timme (minst) hela natten så jag behöver mitt kaffe. Jag sätter 50 spänn på att han vaknar. Någon som sätter emot?

Uppdaterad
Han sov!! Jag hann dricka mitt kaffe!! Och nu sover han igen. Och jag har hunnit bläddra i både Vi Föräldrar och Vanity Fair som kom idag. Otroligt.

9 kommentarer:

Superquinnan sa...

Nääää

Anna sa...

Kaffe och matlukt gör att de små liven vaknar. Fast jag har lyckats få i mig en kopp kaffe nu och sonen sover än. Tror vår son mer har radarn på när man ska fika någon annanstans än hemma :-)

e sa...

superquinnan: Du missade 50 spänn ;)

en södertäljebo: Det vore coolt om dom kunde ha radar för något annat. Typ lottorader ;)

Att vara mamma sa...

Härligt! Själv hann jag läsa halva Vi föräldrar medan sambon vyssjade till sömns och lyckades lägga henne i sängen utan att hon vaknade. Sedan hann jag sitta på uteplatsen några minuter, men när jag gick in för att göra en cappuccino vaknade hon genast. Jag hann bara mäta upp vatten, så det hade inget med lukten att göra, alltså drar jag slutsatsen att det räcker med att jag tänker tanken på att få dricka en cappuccino i solen för att hon ska vakna.

Anonym sa...

Hi hi, där hade du kunnat bli riktigt fattig ;)
*S*

Sklnt att du fick lite "egen tid".

e sa...

att bli mamma: Visst är det härligt att få lite lyxtid :) Men det är märkligt det där med barn och kaffe. Jag tror inte det är lukten. Frågan är bara om man kan träna dem så att de kan använda förmågan på något annat också. Något mer lönsamt ;)

e sa...

mocca: Vi kommenterade samtidigt... Det hade varit värt det att bli fattig ;)

Superquinnan sa...

*attan* ja de överraskar de små liven :-)

e sa...

superquinnan: Jag har insett att det enda jag vet är att jag inte har koll ;)