söndag 19 oktober 2008

hjärtlös

Idag såg sonen en bild på ett hjärta (ett sådant där gulligt, inte ett riktigt). Han klappade med handen på sin bröstkorg och ville sedan lyssna på mitt hjärta. Efter en stund tittade han bekymrat på mig och sade "nääääe". Lyssnade igen. Ny bekymrad min och "näääe". Så fortsatte det en stund. Sedan pekade han på hjärtat igen, tittade på mig och sade med ännu mer bekymrad min "näääääe". Uppenbarligen är jag hjärtlös.

De här vackra orden som jag hittade hos Yogamamman tar jag dock med mig in i nästa vecka. De gick rakt in i mitt hjärta (som faktiskt finns där) och gav lugn.

2 kommentarer:

Yogamamma sa...

Jag vet, visst är de fina? Kul att du gillar dem. De förgyllde hela min helg och jag tar även med dem in i framtiden.

e sa...

yogammam: Det är lyx att snubbla över sådana ord ibland.