tisdag 4 september 2007

jobbe'

För första gången på nästan åtta månader har jag varit på ett jobbmöte. Det var galet ansträngande. Fick ont i huvudet och hade svårt att sitta still. Men samtidigt var det jättekul. Jag sticker inte under stol med att jag har våndats lite över att föräldraledigheten börjar närma sig slutet. Vill fortsätta vara hemma med sonen. Samtidigt så inser jag att jag inte har monopol på att vara hemma. Och att det är det bästa för alla i vår lilla familj att vi delar på föräldraledigheten. Missförstå mig inte, jag vill att vi delar. Fast helst skulle jag vilja att vi är hemma tillsammans alla tre hela tiden. Men det går ju inte. Och mötet idag fick mig att inse att jag älskar att jobba och att jag verkligen vill börja jobba igen. Det kommer att bli bra det här.

Och jodå, jag hade barnmatsfläckar på kläderna idag också.

4 kommentarer:

Superquinnan sa...

Härligt att ni kan dela på ledigheten :-) Kram

e sa...

superquinnan: Det är verklogen toppen men det kommer bli väldigt svårt att gåtill jobbet hur mycket jag än gilllar det. Jag kan fö erkänna att jag trodde igår var den stora dagen men jag hade tydligen fel. Så nu kommer jag gissa på en ny dag ;)

Superquinnan sa...

hahaha.. jag gillar inte att inte kunna berätat men det känns vidskepligt.. Men idag är jag 38+3..

e sa...

superquinnan: Jag tycker det är självklart att du INTE ska berätta. Oftast så har man ju inget datum och då kan man ju inte berätta. Jag kan bara inte låta bli att gissa (det gör jag alltid). Nu har jag betstämt ett nytt datum. Meddelar efteråt om det var rätt ;)