tisdag 11 september 2007

baka, baka liten kaka - bokfemman

Veckans bokfemma är kokböcker. Jag gillar kokböcker mer än jag gillar att laga mat. Däremot så bakar jag gärna.

Alltid hungrig, Renée Voltaire - kul recept med mycket bulgur och frön.
Happy Days With the Naked Chef, Jamie Oliver - gillar att man oftast liksom slänger ihop maten, har de flesta av hans böcker men tycker den här är bäst.
Rosendals trädgårdscafé, Monica Ahlberg - massor av härlig inspiration och smarriga recept.
Två systrars söta, Lisa och Monica Eisenmann - nyss inköpt så jag har inte hunnit tetsta något men den är underbar att bläddra i.
Vår kokbok - skulle inte klara mig utan den. Man kan verkligen slå upp allt. Dessutom jättekul att jämföra med mormors och mammas äldre utgåvor för att se vilken mat som var trendig då.

2 kommentarer:

Bokmoster sa...

Åh, Rosendals trädgårdscafé! Den kom av någon anledning inte med på min lista, men det är en kokbok jag har använt en del. Främst kakor och andra bakverk efter Monica Ahlbergs recept, men jag gillar även annat, som t ex isbergsdolmarna! Tack för påminnelsen, nu ska jag ta fram boken ur hyllan igen.

e sa...

bokmoster: Visst är det en härlig bok! Jag har testat många recept ur den genom åren och aldrig blivit besviken. Dock inte isbergsdolmarna, får göra det.