onsdag 12 september 2007

o-blogg

Känner mig lite o-bloggig. Kanske för att det inte händer så mycket just nu. Missförstå mig inte, jag är nöjd med att det inte händer så mycket. Dagarna går med promenader, fika, hela måltider för sonen, lek och bus. Jag är varken himlastormande lycklig eller missnöjd. Jag mår bra och trivs med min tillvaro som den är för tillfället. Inser att jag fortfarande lever i en liten familjebubbla och tycker det är skönt att ha ett ordentligt avbrott från arbetslivet. För första gången på många, många år så tar jag det otroligt lugnt och tar dagen som den kommer (förutom alla rutiner som måste följas för sonens skull förstås). Och eftersom jag vet att det här är ett tillfälligt litet andningshål så känns det riktigt bra att leva livet i lite långsammare tempo.

6 kommentarer:

Yogamamma sa...

men visst är det härligt med ett helt annat tempo. Jag njuter också av det. Tids nog ska vi ut i stressen igen.
Lunka på!

Anonym sa...

Oblogga på du. Jag vet hr det är. (och se där, jag lyckades ju faktiskt kommentera på en av mina favvosbloggar, jag är sjukt dålig på att hinna med det - men jag läser alltid!) Kram.

e sa...

act as if: Ja, det är verkligen skönt att följa ett helt annat tempo. Vi får verkligen njuta av att såsa runt i tillvaron.

kaffeflickan: Tack. Det finns olika skäl till att oblogga. I ditt liv händer det ju massor. Jag skulle aldrig klara av ditt tempo just nu, skulle bli helt förvirrad :)

Anonym sa...

Jag är förvirrad. OCh skittrött.

e sa...

kaffeflickan: Men du får ett hus på köpet :)

Anonym sa...

bra start