fredag 26 december 2008

god fortsättning

Hade tänkt skriva fina inlägg före jul men det hann och orkades inte med. Julen har varit mysig. Sonen är mycket förtjust i tomtar och tar gärna på sig en luva. Han älskar att vara omvigen av släkten och har rusat från person till person och kramats. Julen har verkligen fått en helt annan dimension sedan jag fick barn.

Det är fortfarande lite krassligt på olika håll. (Mitt nu igen.) Och så känner jag mig som en hemsk förälder som inte förstått att sonen haft öroninflammation förrän det gick hål på trumhinnan för andra gången!! Han har inte visat att han har ont. Det verkar som om den lille mannen har hög smärttröskel (eller rättare sagt det vet vi sedan tidigare att han har så vi måste börja vara extra vaksamma). På juldagen var vi på akuten och fick penicillin så nu hoppas jag han blir bättre. Inflammation i båda öronen lille stackaren.

Vi tar det lugnt. Leker, vilar, läser, äter godis. Tar hand om oss själva och varandra. Vi har det bra. Jag hoppas ni också har det.

4 kommentarer:

Yogamamma sa...

Svårt att veta att han har ont om han inte visar det, du är verkligen ingen hemsk mamma. Du är nog världens bästa, näst efter mig då förstås ;)
GOD FORTSÄTTNING!

e sa...

yogammama: Jag vet ju att han har hög smärttröskel så jag borde ha varit mer uppmärksam på att han tog sig åt örat ibland i kombination med att han var lite hängig. Till mitt försvar så var han inte ens gnällig utan bara lite lugnare. Vi får ha ett mammabattle och se vem som är bäst ;)

Anonym sa...

Jobbigt att ni är krassliga. krya på er ordentligt nu så ni blir friska!

Ang öron så kan jag berätta att vi aldrig har märkt att lillasyster hade öi förrän hon kunde bli stor nog att kunna berätta det. (Till sklinnad från storebror som hade JÄTTEONT!) Det enda man märkte var att hon var förkyld och att febern åkte berg-poch-dal-bana. det tog några år innan man förstod mönstret... Till slut satte de in rör i öronen på henne.

Ha det så bra!

Kram,
AnnaSv

e sa...

annasv: Tack, det är lite piggare här nu. Skönt att höra att det inte alltid är så lätt att upptäcka en öroninflammation.