fredag 19 december 2008

snickelisnack

Det pratas och bubblas från sovrummet. Sonen har så många nya ord på gång och om han är det minsta pigg när han ska sova så snackas och sjungs det. Jag har varit sjuk hela veckan (är fortfarande inte frisk) och enda fördelen med det är att sonen äntligen har accepterat att mannen lägger honom. Annars ligger vi mest efter och är trötta. Mannen har fått sköta både hämtningar och lämningar, jag har knappt orkat flytta mig från soffa till badrum. Men det börjar bli mycket bättre nu.

Alla julklappar är köpta, julkorten finns men är inte skrivna, nästan allt tvätt är tvättad. Och det är nog allt. Inget annat är fixat. Men det är rätt ok ändå med tanke på hur många dagar det är kvar till jul. Och julfrimärken är för mesar. Våra julkort kommer postas med vanliga frimärken. Troligen dagen före julafton. Så det så.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jobbigt att du varit sjuk! Hoppas du år bra nu!

Lycka till med alla julförberedelser och hoppas ni får en härlig helg!

Kram,
AnnaSv

e sa...

annasv: Jag mår mycket bättre tack. Hoppas ni också får en skön helg.

Anonym sa...

Ja hoppas ni är friska nu inför jul. Våra julkort kom i väg med vanliga frimärken i fredags men med texten: God fortsättning. Så listig var jag ;-) Kram

e sa...

issevisse: Smart med god fortsättning :) Våra kom fram i tid visade det sig men vi hade inte jättestor marginal :) Kram.