måndag 29 december 2008

läsmätt

För en gångs skull är jag mätt på att läsa. Efter att ha vräkt i mig två böcker på kort tid så är behovet tillfälligt stillat. Jag har sällan tid att läsa så mycket jag vill men nu under jul så har jag faktiskt fått göra det (tack mamma). Gick igenom min läst-kategori här i bloggen och fick det till 18 böcker i år. (Och upptäckte att jag dessutom glömt blogga om "Det är 1988 och har precis börjat snöa".) Helt ok med tanke på hur mycket (eller lite) tid jag har över till mig själv just nu. Inte Bokhoretakt direkt. Men helt ok. Nu har jag läst några sidor i en bok av favoritförfattaren och varje ord är en njutning, ser fram emot den fortsatta läsningen i lugnare tempo. Jag är så glad över att sonen tycker om böcker redan nu. Hoppas han kommer finna samma glädje i att uppslukas av en bra bok när han blir lite äldre.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är övertygad om att bokslukande föräldrar får bokslukande barn. Det är ju smittsamt! =)

Kram,
AnnaSv

Anonym sa...

hej, ja visst är det så. Vår son, trots sin ringa ålder är helt upplsukad av bäcker och jag är bokmal men inte mannen. Jag hoppas verkligen han blir en läsande själ då det ger så mycket. Bl a avkoppling och stimulans. Önskar er ett gott slut. Kram på er

e sa...

annasv: Ja det är en sak som jag verkligen hoppas är smittsam :) Det ser lovande ut än så länge.

issevisse: Med två bokmalar till föräldrar så bårde det finnas goda förutsättningar. Gott nytt!