onsdag 31 december 2008

2008

Förra årets sammanfattning var i princip bara bubblande strålande. Det är egentligen årets också. Sonen har lärt sig gå, börjat dagis och utvecklats till en fantastisk person. Vi har hunnit med två utlandsresor (jag har en miniliten nomad i mig som måste luftas med jämna mellanrum). Mycket tid har spenderats med delar av släkten vilket är underbart när man har barn. Jag har börjat jobba efter föräldraledigheten och i samband med det bytt jobb vilket jag inte ångrar en sekund. Att det är utmanande och ibland tufft vägs upp av att det är fantastiskt roligt.

Så till det där lilla "egentligen". Det har varit svårt att få ihop jobb och höga ambitioner med dagishämtning, familjeliv, vänner och egentid. Det har varit alldeles för av kärlek, vänner och mig själv i år. Nästa år får det bli ändring på det.

Sammantaget så är det ett bra år. Det är svårt att inte ha ett bra år när man får följa en liten människas utveckling. Min stora kärlek.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ÄR svårt att kombinera alllt i livet. Jag vet precis...

I mitt fall är det motion/träning som har fått ge vika. Jättetråkigt vilket leder till att jag har ont i kroppen och har ett och annat kilo för mycket.

Det ska jag jobba med i år.

Men annars är det, som du skriver, rätt svårt att ha ett "dåligt" år när man får vara med om att se barnen växa upp och utvecklas. =)

Kram,
AnnaSv

Anonym sa...

Önskar dig ett sanslöst bra 2009! Det kan väl inte bli annat än bra med barn i ens liv ;-)

Yogamamma sa...

Och jag håller med, svårt att inte få till ett bra år när man har ett fantastiskt barn att följa.
Sen är det det där med att få ihop allt, puh, och snart har vi två barn härhemma,jag undrar hur det blir då...
Gott nytt 2009 till dig!

e sa...

annasv: Du har ju varit duktig och gått till jobbet, bra början på mer träning. Du fixar det.

camillas lockar: Eller hur! Även om man blir matt ibland så är det hur coolt som helst.

yogamamma: Svårt att föreställa sig hur det är med två barn. Jag kunde inte föreställa mig hur det var med ett. Men det borde bli dubbelt så mycket kärlek i alla fall :)