söndag 14 december 2008

inte ända fram

Jag lyckades inte hålla mig frisk ända till julledigheten. Dagisbaciller, stress och för lite sömn har tagit ut sin rätt. Jag ligger under en fleecefilt med massor av kläder på mig och fryser, hostar och snorar. Tack och lov har mannen varit hemma större delen av dagen och när han inte varit det och inte kunnat ha sonen med sig så har jag mutat med Teletubbies. Nu har mannen köpt apelsinjuice och håller på med en hemgjord pizza. Det har varit en tuff höst, givetvis har många haft det mycket, mycket tuffare, men min höst gör sig påmind i kroppen nu. Därför tänker jag ligga här hela kvällen och ignorera jobbmailen (kanske se men absolut inte röra), vänta på pizza och irritera mig på att fjärrkontrollen muppar sig (fått mkt omild behandling) så jag inte kan byta till alla kanaler.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, hosta och snor är inte, inte, inte roligt. Men se det positivt. Du hinner bli frisk till julafton.
Krya på dig, fort! Och se till att bli lite uppassad på köpet. ;-)

Yogamamma sa...

Vet du - det är okej att säga att du har haft en tufft höst. Det finns alltid de som har det värre, men man utgår ju alltid från sin egen situation.
Så tyck synd om dig, ät hemlagad pizza och mys under fleecefilten. Krya på dig!

e sa...

pratkvarnen: Det är det jag hoppas på, att jag blir frisk till jul. Och uppassad har jag blivit.

yogamamma: Tack. Jag har haft en orgie i tycka synd om :)