lördag 13 december 2008

shop til you drop

Idag trotsade jag vett och sans och åkte in till stan för att shoppa julklappar. Avverkade Åhléns City, Gallerian och NK så snabbt jag bara kunde och höll mig sedan till lugnare delar av stan. Det gick ganska bra och jag fick tag på det mesta. Nu är det dock ingen jätteprestation eftersom vi dragit ner på julklappar och jag dessutom köpte en del till barnen när vi var på semester. Däremot så gick jag väldigt mycket. Och blev väldigt trött. Satt ner en kort stund och pillade i mig en julmacka och tomtelatte på Espresso House men sedan gick och gick jag. Från city till Östermalm till Kungsholmen. Släpandes på påsar. Undrar om det räknas som träning?

Tog mig tid till ett besök på Beckmans julmarknad (bättre än förra året och i nya lokaler) och en sväng genom Östermalmshallen för att njuta av dofter och färger. Sällan jag tar mig tid till sådant tyvärr, var bättre på det före barn- och jobbpusslet.

Under allt shoppande och promenerande kände jag förkylningen växa till sig. När jag kom hem undrade mannen om det var nödvändigt att hälla i sig en hel flaska whiskey under shoppingen. Min röst var ganska sexig. Nu har den börjat återgå till det normala men jag är trött och hängig. Soffa, glögg, hembakade peppisar (ok degen var köpe) och lite Vita huset. Sedan sängen med nya boken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, den boken känner jag nästan att jag blir tvungen att införskaffa...

e sa...

pratkvarnen: Jag har lite svårt att uttala mig om huruvida den är bra eller inte än. Somnar hela tiden. Det ska dock skyllas på förkylningen och inte på boken. Ska dock vara en bra skildring av den tidens Sthlm.