lördag 6 december 2008

summering

Förkyld och tömd på energi. Så har senaste tiden varit. Jag behöver verkligen julledigheten. Just nu går jag på vilja. Men den här morgonen är underbar. Hela lilla familjen vid bordet. Tända ljus, massor av morgontidninar, gott ingefärste, godaste julvörten. Nu kaffe och stillande av bloggsaknad medan mannen är inne på sista tidningen och sonen tittar på Nicke Nyfiken och äter en clementin.

Idag har vi inga planer mer än parken och kanske mellis på favvofiket. Imorgon pepparkaksbak. Har investerat i en söt liten kavel till sonen och traditionella pepparkaksformar. Dätemot så orkar jag inte göra egen pepparkaksdeg. Vi slog till på en julkasse som bland annat innehöll ekologisk pepparkaksdeg, det duger bra åt oss.

Just nu gillar jag mitt liv. Ska bara snyta mig igen.

Inga kommentarer: