lördag 6 december 2008

listig

Någon gång i början av januari var jag listig. Mycket listig. Jag tog den lilla kartongen med julpynt och lade den på ett smart ställe. Och nu har jag inte en aning om var det smarta stället är. Det är i alla fall inte på samma ställe som adventljusstaken (vilket jag trodde tills jag hämtade adventljusstaken förra helgen). De fina änglarna jag köpte förra året kan jag absolut inte hitta. Mycket irriterande. Jag köpte i alla fall hyacinter idag. Nu är frågan hur många rötter hyacinterna måste ha kvar för att överleva i vasen. Det blev inte så många kvar när jag var färdig med dem. Men jag får väl köpa nya i så fall.

2 kommentarer:

Yogamamma sa...

och vi har letat oss fördärvade efter den där boxem med julmusik som vi också lade undan på något smart ställe i januari. Kommer väl fram lagom till flytten, i mars.

e sa...

yogamamma: Visst är det märkligt att saker bara kan försvinna, så många ställen borde det ju inte finnas att leta på.