tisdag 24 juli 2007

bättre förr?

Det är rätt många år sedan jag tillbringade en hel sommar i Sverige. Oftast brukar mannen och jag resa bort 3-4 veckor. Vi får alltid höra hur fantastiskt fint väder och skönt det har varit här hemma. I år hade vi bestämt oss för att bara njuta av den svenska sommaren. Det går sådär. I alla fall om man anser att den svenska sommaren ska bestå av oändliga rader av soliga dagar. Njuter gör vi visserligen men jag måste säga att det regnar ganska mycket. Var det bättre förr eller var det där med all sol bara snack?

4 kommentarer:

Superquinnan sa...

det VAR bättre förr och ozonhålet var mindre....

Yogamamma sa...

äh, det har alltid varit somrar som varit halvpissiga.
Men jag håller med superquinnan om ozonlagret, DET var i alla fall bättre förr.

Anonym sa...

Tror att det är lite så här, att med den här dåliga sommaren, så "tror man" att det var bättre förr...Men en sak är jag helt säker på, förra sommaren var faktiskt bättre än den här. I Västerås var det 28 grader för ett år sedan.

Idag är det 18 grader men ändå inte särskilt varmt :(

e sa...

superquinnan och act if: Ja det där ozonskiktet borde man ta ett snack med. Eller åtminstone försöka göra något för att bättra på. Får lite ont i magen när jag tänker på det.

mocca: Egentligen är det ganska sympatiskt att man kommer ihåg allt som lite bättre än vad det var. Men jag hade en känsla av att det var bättre förra året...