måndag 16 juli 2007

ingen lek

Jag är inte kul att umgås med just nu. Blir tvärförbannad när som helst. Det är inte roligt att vara min man. Förutom att sova så skulle jag behöva fyra timmar för mig själv. Kanske gå och träna. Äta en måltid utan att slänga i mig maten. Läsa ostört och med gott samvete så länge jag vill. Men det går inte. Och det är därför jag är på så dåligt humör. Av någon anledning så hade jag mentalt ställt in mig på att jag skulle ha lite mer frihet efter sex månader. Har ingen aning om var jag fått det ifrån. Jag älskar sonen. Det är fantastiskt att få vara med honom och när jag leker och myser med honom mår jag bra. Men det är slitsamt att fortfaranade amma varannan timme i princip dygnet runt. För att få tillbaka glädjen skulle jag behöva komma iväg en liten stund. I eftermiddag har jag klipptid och efter lite hårbottensmassage och en ny frisyr så kommer allt säkert kännas bättre. Men just nu är det ingen lek att umgås med mig.

6 kommentarer:

Anna sa...

Låter inte helt lätt, svårt att hinna med något om sonen vill amma så ofta. Än så länge så klarar vi oss på 3-4 timmars intervaller... men det kan ju ändras snabbt om han växer mycket ...

Superquinnan sa...

Och det är ju helt okej att känna så! Skönt att du får komma iväg och bli klippt mm. Usch jag vet att man känenr sig som en suris.... Stackars männen ;-) Själv ska jag boka klipptid till mig själv innan BF så jag känenr mig någorluda i form tills bebben kommer för som du skriver; Kommer inte ha tid sen.

e sa...

en södertäljebo: Om han håller sig till 3-4 timmars intervaller så klarar ni er förhoppningsvis. Utom vid tillväxtperioder förstås. Som du säger, det är lite svårt att hinna något men å andra sidan så blir sonen van vid att hänga med överallt och jag har vant mig vid att amma var som helst (t-banan tex) :)

superquinnan: Jo det är väl ok att känna så men jag vill inte känna så. Men jag har tur som har en tålig man :) Klokt att boka klipptid. Det är underbart att vara nyklippt. Känner mig mycket bättre nu.

Anonym sa...

Men gumman då...
*kramar om*
Skönt att höra att det kändes lite bättre efter klippningen.
Sköt om dig!

Yogamamma sa...

En helt naturlig och sund känsla. Självklart känner du dig kvävd ibland, särskilt som du ammar så mycket, och självklart behöver du tid för dig själv för att hitta energi att orka.
BRA att du känner dig bättre efter klippning.

e sa...

mocca: Tack. Att bli ompysslad var bra. Det är egentligen märkligt hur snabbt man kan återhämta sig.

act as if: Även om det är naturligt så är det svårt att inte få dåligt samvete. Men det är väl något jag måste jobba med. Men lite piff och yta gör ju livet lättare :)