torsdag 12 juli 2007

inte handla hungrig

När två trötta och hungriga småbarnsföräldrar och en lätt bakis 25-åring handlar på varsitt håll får det konsekvenser. Förutom biff, sallad och potatis som var det planerade så köpte jag och mannen: tre (3!) pints Ben&Jerry, ett gäng dessertostar + kex samt en chokladkaka. En stund senare dök 25-åringen upp med sisådär ett kg smågodis och två pints Hägen-Daz. Givetvis blev vi mätta av middagen. Så nu sitter vi här med ett berg av godsaker och ser uppgivna ut...

7 kommentarer:

Superquinnan sa...

bakishandling är livsfarligt!!

e sa...

superquinnan: Ja, det kan verkligen sluta hur som helst. Det enda man kan vara säker på är att det man kommer hem med innehåller fett, socker och salt. Kan meddela att sömnbristshopping slutar på ungefär samma sätt men med lite mindre salt :)

Anna sa...

Fast fördelen är att ni har att bjuda på nästa gång det kommer "bakis" personer till er :-)

Eller så bjuder du in mig och superquinnan på lite Ben&Jerry :-)

Yogamamma sa...

huga huga sommarstuga, det var inte dåligt. Skicka hit lite ;)

e sa...

en södertäljebo: Det är mycket tveksamt om glassen överlever kvällen. Men å andra sidan kanske fem pints på tre personer är lite för mycket tom för oss.

act as if: Det är nog bäst. Jag får magknip bara jag tänker på det.

Anonym sa...

Känns igen -ja *S*
Och att det brukar bli samma resultat när man går och handlar när man är vrålhungrig....

e sa...

mocca: Dyrt och onyttigt. Och har man dessutom som jag lite dålig karaktär så äter man ju dessutom upp allt :)