torsdag 26 juli 2007

läst: First Among Sequels

First Among Sequels av Jasper Fforde
Att läsa den femte boken om litteraturdetektiven Thursday Next är som att träffa en gammal kompis. Småtrevligt, igenkännande skratt och lagom spännande. Jag gillar verkligen Jasper Ffordes idé och kan i stort hålla med The Sunday Times som kallar honom "This year's grown up J.K. Rowling". De första tre böckerna i serien håller dock lite högre klass än de två senaste men jag kommer helt säkert köpa även nästa bok.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller på med bok 1 och 2 av honom. Eftersom jag älskar Liftarens guide.. så passar JF utmärkt som mys/skrattlitteratur hemma hos mig!

e sa...

kaffeflickan: Trivsam kanske är ett tråkigt ord men jag tycker verliken att hans böcker är det. Och lagom litteraturnördiga. Och roliga. Jag skäms att säga det men jag har inte läst Liftarens guide, den står hemma i bokhyllan...