fredag 27 juli 2007

mamma

Jag tror mammor har någon sorts instinkt för vad som behövs (ibland i alla fall). Nu pratar jag inte om mig utan om min mamma. Efter en osedvanligt jobbig natt med sonen så satt jag på mina föräldrars veranda och kände att jag var så trött så jag faktiskt höll på att trilla av stolen. Och precis då dyker mamma upp med en kopp kaffe och hembakad kanelbulle. Ok, man kanske inte behövde vara Einstein för att se att jag var trött men man måste nog vara mamma för att dyka upp i precis det där ögonblicket när allt började kännas hopplöst. Och så sken solen lite igen. Och kaffet var extra starkt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så är det :)

Yogamamma sa...

å tänk om min mamma bodde så nära så hon skulle kunna se och göra en sån sak. *suck*
Men jag ska inte klaga, jag ska vara hos mamma i Norrland en vecka nu och då vet jag att jag blir rejäl bortskämd.

e sa...

hannele: Jag misstänkte det :) Då är det väl bara att hoppas att mina instinkter utvecklas lika bra som min mammas.

act as if: Sonen och jag har lämnat mannen i stan och är hos mina föräldrar och blir ompysslade så jag är inte så här bortskämd för jämnan :) Hoppas du blir ordentligt ompysslad i Norrland.