onsdag 18 juli 2007

candlelight dinner

Ok, inte riktigt. Men nästan. När vi gifte oss bestämde vi oss för att alltid fira vår bröllopsdag ordentligt. Det föll redan första året med sonen... Av olika orsaker har vi fått skjuta upp firandet men ikväll blev det av. De senaste åren har vi unnat oss långa, lyxiga middagar på Lux. I år kände vi att det kanske inte riktigt var läge för det. Istället så blev det en tidig och snabb två-rätters på Landet. Jättebra mat, trevlig service, de fixade smidigt med barnstol och lyfte inte ett ögonbryn när sonen strödde uppblötta smörgåsrån omkring sig (vi plockade upp efter oss). Mannen fick kaffe och avec medan jag ammade och jag tog min kaffe med mig när vi gick hem. Annars var det nästan precis som vanligt. Innan sonen föddes åt vi ofta ute och jag insåg nu hur otroligt mycket jag har saknat det. Det kommer definitivt bli fler tidiga, mysiga middagar framöver.

6 kommentarer:

Superquinnan sa...

Jag är ju så grymt förtjust i båda restaurangerna. Bra att du tipsade om att de är barnvänliga på Landet då vet jag det ;-)

e sa...

superquinnan: Visst är det toppenrestauranger :)Landet en tidig kväll är perfekt för småbarn. Vi var inte de enda... (även om sonen var yngst)

Yogamamma sa...

jag är SÅ sugen på Lux. Har hört en massa gott om den men aldrig provat. Men nu jäklars ska vi lösa in den där checken från USA som kom i brevlådan för några veckor sen, från mannens värdfamilj. Och sen ska vi äta en massa god mat för pengarna. Bröllopsdag firar vi inte förrän i september (o då är annat inplanerat) men vi kan ju köra en candlelight dinner ändå. Det är vi värda tycker jag.

e sa...

act as if: Ett mycket klokt sätt att använda pengarna på tycker jag! Gå till Lux tycker jag :) Det är nästan ännu viktigare att unna sig god mat och annan lyx när man INTE har något speciellt att fira. Dricka champagne en tråkig tisdag tex.

Anonym sa...

Låter som en härlig middag! Ler lite åt sonenes smörgåsrån, vad är det med barn (bebisar) och smörgåsrån? Alla tycks älska dem.
Vad är hemligheten?
*L*

e sa...

mocca: Jag tror hemligheten är att de inte har fått smaka något annat och möjligen att de får en lustig (släbbig) konsistens när man suger på dem :)