onsdag 28 november 2007

dumpad

Han har gjort slut. Min frisör. Fan. Vi har dejtat var 6:e till 8:e vecka i nio år!! Och nu flyttar han till en annan stad. Så långt bort att det faktiskt är helt omöjligt att åka dit och klippa sig. Jag letade länge innan jag hittade honom. Vi har haft det fantastiskt tillsammans. Principen har varit aldrig samma frisyr mer än två gånger. Jag har fått lägga in veto men i princip har det varit han som har bestämt. Det har varit galna färgningar, en miljard korta frisyrer och en ganska jobbig period när jag fått för mig att spara ut håret långt trots att jag inte gillar att ha långt hår. Och nu är det slut och jag måste hitta en ny. Om någon har tips på en kreativ frisör i Stockholm som är grym på kort hår så tar jag tacksamt emot tips.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så tråkigt! Förstår att du sörjer. Det är ett litet helvete att hitta en bra frisör, som känner ens hår och vet "hur man vill ha det".
Jag har ett skitbra tips till dig. Du ska gå till Jacqueline (Jackie) på Salong Najs på Wollmar Yxkullsgatan. Har gått hos henne två gånger nu, och jag är skitnöjd. Två gånger har hon klippt mitt (kortkorta) hår och stajlat det som ingen annan vågat förut. Ger man henne fria händer skapar hon underverk. Och så är hon grymt trevlig också. Du hår henne på 08-615 16 01. www.salongnajs.com.

Anonym sa...

...så mycket 'skit' det blev... Det var ju inte riktigt meningen.

e sa...

gammelmamman: Tack, tack, tack. Det verkar vara ett skitbra ;) tips. Härligt att det är fler än jag som upplever det som ett litet trauma att försöka hitta en bra frisör.

Hannele på Hisingen sa...

så är det här i livet, men jag har haft samma tandläkare 33 år :)

e sa...

hannele: Visst är det lite tryggt att ha samma. När jag tänker efter så har jag nog haft samma tandläkare i närmare tio år. Hoppas inte han också dumpar mig :)