onsdag 14 november 2007

vad är det som går och går och aldrig kommer till dörren?

Idag är svaret e. Jag har gått och gått och gått. Skjutandes barnvagn. Vi hade flera olika aktiviteter inplanerade och för att sonen inte skulle bli avbruten i sina sovstunder gav vi oss ut på första promenaden direkt efter frukost. Sedan har vi varit förbi hemma för en snabb lunch. I övrigt har vi gått. Och sjungit och lekt. Mycket frisk luft har det blivit. Hade tänkt åka t-bana en av sträckorna men då höll sonen på att somna och han sover bättre ute så det blev till att gå igen. Kom hem strax innan middag.

Mysigast var när jag parkerat vagnen utanför ett fik och smitit in för att ta en kaffe. Sonen vaknade och fick komma in. Så vi satt där och fikade tillsammans. Jag latte och han banan. Och konverserade. (Sonen ägnade iofs en del tid åt att stirra ut folk och slå handflatorna i bordet också.) Tjuvkikade på en liten nyföding på fiket och insåg plötsligt att han börjar bli stor nu min lille kille.

2 kommentarer:

Yogamamma sa...

waw, vilken känsla du fångade i detta inlägg, jag kan riktigt se er framför mig där ni sitter i värmen på fiket.
Mysdag verkar ni ha haft. Härligt!

e sa...

act as if: Ja, det var en riktig mysdag. En sån där att spara på och plocka fram när det behövs.