lördag 3 november 2007

köpa tid

Sonen är inne i en fas av mardrömar. Det är så där lagom avslappnat att sova 2 cm ifrån någon (japp han gillar att ligga näranära) som plötsligt börjar gallskrika. Känns som jag har tillbringat mer tid sittande med sonen i famnen än sovande i natt. Trött mamma och trött son. Mannen inte hemma. Inte kul. Så vid sonens mellis köpte jag mig lite tid. Efter att ha hjälpt honom få i sig merparten av yoghurten lät jag honom leka fritt med båda skedarna, tallriken och resten av yoghurten. Själv drack jag kaffe och läste tidning. Han hade kul. Jag fick pusta ut en stund. Priset var en son, ett bord och delar av köksgolv täckta av yoghurt. Det var det värt.

4 kommentarer:

Yogamamma sa...

vet du, jag tycker att du gjorde helt rätt. Ni blev båda nöjda. Och då är det definitivt värt att städa ett kök efteråt.

e sa...

act as if: Det kändes helt rätt. Och lite kladd blir det ju alltid ändå så det var bara en gradskillnad :)

Anonym sa...

Det är ALLTID värt att köpa sig tid!

e sa...

kaffeflickan: Japp alla vinner.