fredag 16 november 2007

houston, we have a glögg problem

Gick förbi Systemet för att köpa årets Blossa. Slut. Lade en beställning på fyra stycken av Blossas årgångskit (det där med fem 20 cl flaskor). De hade några som blivit kvar från andra beställningar som jag kunde ta med direkt. Toppen. Fick dem framburna till kassan, betalade och skulle lägga in dem under vagnen. Jättetunga! I alla fall om man köpt fyra stycken. Helt ok att ha dem under vagnen. Men att få upp glöggen, bebis (ganska tung) och skötväska till lägenheten?! Vi bor fyra trappor utan hiss...

Ringde mannen och beklagade mig. Han skrattade och sade att "du får väl bära". Till saken hör att under en resa i Marocko när jag prutade till mig ett antal stora föremål infördes you-buy-it-you-carry-it-principen. Dessutom gjorde jag en liknande grej för två år sedan. Då hade jag en liten ryggsäck med mig och passade på att köpa massor av glögg och julöl och blev tvungen att be mannen hämta mig på ett fik halvvägs hem eftersom jag höll på att trilla baklänges.

Envishet är ett av mina personlihetsdrag. Så idag bar jag. Men nästa gång jag köper något så ska jag provlyfta först.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Med nostalgi kan jag minnas studenttiden i Linköping, när man CYKLADE till IKEA och köpte bokhylla som FRAKTADES hem på cykeln... Och eftersom man faktiskt tog vägen förbi systemet i Skäggetorp så fick man hänga på ett par påsar på styret också...
Idag kan jag nästan inte fatta det.

Matilda sa...

Det där med glögg som tar slut känner man igen. Själv tar det emot att köpa glögg i november men igår hittade jag två jättespännande sorter som jag bara var tvungen att köpa innan de tog slut. Det var från Kiviks musteri. Den ena var äppelglögg med apelsin och saffran och den andra var tranbärsglögg med chili och något annat! De var något dyrare än blossa (literpris) så jag hoppas de är goda!! (när jag smakar dem i december...)

e sa...

kaffeflickan: Förhoppningsvis hade du två påsar du fick jämnvikt :) Men det är faktiskt obegripligt hur mycket man släpade på cykel under studenttiden. Jag tror jag har åkt buss i Uppsala en gång. Max. Och jag fraktade nog aldrig möbler på cykeln. I alla fall inga stora.

matilda: Vilken bra karaktär du har som kan vänta med att smaka till i december. Jag har redan tjuvsmakat tre gånger :) Båda Kivikglöggarna låter spännande, framförallt den med tranbär och chili. Ska försöka få tag på dem. Tack för tipset.

e sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.