fredag 23 november 2007

fredagsmys

Sonen och jag är ensamma hemma. Sonen sover. Jag sitter i soffan med en pint B&J och nya Vanity Fair. Ska slökolla på CSI och Criminal Minds. Mysigt. Det enda som är jobbigt är att jag alltid är lite spänd när jag är ensam med sonen. Oroar mig för att han ska vakna många gånger. (Hittills en gång i kväll.) Märkligt egentligen för när mannen är hemma är jag inte särskilt orolig trots att sonen just nu oftast bara accepterar mig som tröst. Så egentligen så är det ingen skillnad. Skillnaden sitter bara i mitt huvud.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Konstigt det där. Själv är jag mest coollugn när mannen är bortrest. När vi är hemma båda två blir det alltid den där micropausen: vem ska ta problemet; han eller jag. När jag är hemma själv är det bara jag. Basta. Då rullar det på. Fast det är tråkigare för att maken inte inte är med. Ha det bra. Kram.

e sa...

kaffeflickan: Vi har varit/är inne i en period av hysteriskt skrikande och då är det en trygghet att mannen är här. Inte för att han kan göra någon skillnad men det är lättare att vara två som känner sig maktlösa. Men sonen vaknade faktiskt bara en enda gång innan jag gick och lade mig igår :)

Frida sa...

Jag är likadan, det är som mycket skönare när man är två om problemen! Fast våra Sessor brukar känna på sig när jag är ensam och uppföra sig exemplariskt!

e sa...

frida: Vilka snälla och omtänksamma Sessor du har!