onsdag 21 november 2007

julpyssel

Jag är defintivt helt opysslig på alla möjliga sätt. Vår julpyntslåda har varit det minsta som går att hitta och har innehållit en (1) julgranskula av pärlor tillverkad av en zulukvinna, inköpt i Sydafrika, samt en (1) julgran av gröna dioder som man fäste på ett batteri, inköpt på Designtorget. På senare år har vi haft hyacinter och en mistel (alla ursäkter att kyssas är bra). Förra julen när jag var gravid trodde jag att jag skulle pyssla järnet. Hade hört att man skulle börja boa. Vi hade inte ens hyacinter. Men i år. Jösses vad det ska pysslas. En finfin adventsljusstake för stearinljus är inköpt. Två elektriska adventsljusstakar står på inköpslistan och så ska vi ha röda julgranskulor i fönstren. Men ingen gran. Där går gränsen. Tydligen var det inte en graviditet utan en hel bebis som krävdes för att julpysslaren i mig skulle komma fram.

Inga kommentarer: