fredag 30 november 2007

full av beundran

Ensam hemma med sonen den här fredagskvällen också (dock kommer mannen hem ganska tidigt). Blev tvungen att byta alla sonens kläder tre gånger mellan kl. 15.30 och 17.30. Sedan fick det bli middag i pyamas. Efter lek, läsning och nattning så diskade jag, röjde i köket och hängde en maskin tvätt (barnkläder...). Nu sitter jag och myser med lite julmust och ska bläddra i Vinterns söta som kom idag. Det har varit en lugn och bra dag och jag känner mig inte särskilt trött men ändå är jag så glad att jag slipper sköta allt här hemma varje dag. Att jag har mannen att dela med. Och jag är så full av beundran för alla ensamstående som måste göra allt själva och aldrig får pusta ut i soffan medan någon annan diskar. Som aldrig får uppleva att det går dubbelt så fort när man är två som röjer. Inte får sovmorgon. Och som nästan inte har någon egentid alls.

2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

men jag minns en gång jag tänkte: "Måste vi skilja oss för att få ledigt varannan helg?" Men det var för länge sedan...

e sa...

hannele: Ha, ha, ja så kan man ju också se det :) Men jag tror nog jag föredrar att städa på halva tiden varje dag än att slippa helt varannan vecka :)