lördag 5 januari 2008

kloning

Tidigare (innan sonen) brukade vi dela upp oss lite över jul och på så sätt hinna med familj och släktingar utan stress. Nu går inte det längre. Vi vill vara med sonen och alla andra vill också träffa sonen. I år var det ok att flaxa fram och tillbaka eftersom både mannen och jag är hemma ända till mitten av januari. Vi har valt att vara några dagar på varje ställe för att undvika magsår men det innebär att det är först nu vi landar på allvar här hemma. Och imorgon är det sonens födelsedagskalas. I år önskar jag mig en kloningsmaskin i julklapp.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen! Flaxandet har vi löst, genom att bjuda mormor med man, faster, farmor, farmors bror, farfar och gammelfarmor hem till oss över julen. Och så har vi gjort det till ett knytkalas. Vi stod i år för skinkan, äggen, (den sönderkokta) potatisen och köttbullarna. Resterna fördelades ut till villiga vid hemgång. Skinkan sög vi själva på i flera dagar! :-)

e sa...

gammelmamman: Låter smart. Vi bor lite för trångt för att husera alla men man kanske kan lura någon annan. Också smart att dela ut resterna, riskerna med knytis är ju annars att man blir sittande med mat för flera veckor framåt.

Anonym sa...

nej, vi har sltat att flaxa,
juldagen träffar vi dem som bor nära

Anna sa...

Jag tycker det är jobbigt att flaxa för mycket, fast när jag tänker efter så är det ändå förmiddag hos Nickes mamma för dopp i gryta och sen kväll hos mina föräldrar... i år blev det julafton hos oss (ändå svärmor på morgonen). Nästa år är inte Nickes brorsson med på julafton så då har vi julafton på juldagen hos svärmor... Ibland känns det som man fortfarande anpassar sig lite efter sina föräldrar, fast nu är ju vi föräldrar och borde ta tag i all matlagning m.m och bjuda in våra äldre släktingar.. :-)

e sa...

hannele: Vad skönt det låter! Det här är vårt första år med flaxande och flängande så jag är nog lite i chock :)

en mölnbobo: Ja, det börjar bli vår tur :) Vi bor minst av alla så det känns inte så himla attraktivt att ha julen hos oss. Sedan skulle det tyvärr ändå inte gå att samla alla av andra skäl så vi får nog flaxa runt de kommande åren.