fredag 11 januari 2008

kluven

En del av mig vill vara hemma och leka med sonen hela tiden de få dagar som är kvar tills jag börjar jobba. En del av mig skulle vilja/behöva ha en dag för mig själv och piffa, ladda, läsa bok och shoppa (ett par byxor, en kjol och en klänning är en lite väl liten jobbgarderob). Men jag har insett att jag kommer inte att ha ro att vara för mig själv så jag har valt att vara med sonen. Eftersom mannen också är hemma blir det ändå en del egentid så jag kan ladda för jobbstart. Nu ska jag snusa sonen på huvudet. Igen. Om han kunde prata skulle han förmodligen snart säga "Men mamma sluuuuta!" :)

4 kommentarer:

Yogamamma sa...

åh vad jag känner igen mig i det där. Jag valde ju dock att ta den där egentiden. Är glad för det.
Men kommer att snusa som en galning på lillans huvud fram till söndag. Lita på det!

e sa...

yogamamma: Hade gärna tagit lite egentid men vi hade bara två obokade dagar den här veckan (och de var de enda obokade hemmadagarna sedan före jul) så jag tror jag mår bättre av att vara med sonen. Men mannen är också hemma så jag får egentid lite här och där. Nu tex :) Snusa på! Våra barn får väl kala fläckar på huvudet snart ;)

Hannele på Hisingen sa...

jätteviktigt även med en helt egen dag, vi mammor måste vara egoistiska och tänka på oss själva för att ladda batterierna och orka.

e sa...

hannele: Du har absolut rätt. Man blir en bättre förälder med egentid så egentligen är det ju inte ens egoistiskt :)