torsdag 31 maj 2007

bokshopping - uppdaterad

Eftersom jag har vissa issues med att köpa böcker på andra ställen än bokhandlar så passade jag på att köpa på mig ett litet lager idag. En blandning och gammalt och nytt.

Dagens fynd blev:
Låt den rätte komma in - John Ajvide Lindqvist
Snabba cash - Jens Lapidus
Flickan som lekte med elden - Stieg Larsson
En kort berättelse om traktorer på ukrainska - Marina Lewycka
Jaktsäsong - Mats Strandberg
Det finns annan frukt än apelsiner - Jeanette Winterson

Det känns lyxigt att ha en hel hög bra böcker att välja på. Nu ska jag bara läsa klart Englunds biografi över drottning Kristina. Det går lite segt just nu.

Uppdaterad
Mannen köpte ju en bok som vi båda ville läsa så den får vara med på min läslista också:
Fjärilen från Tibet - CJ Håkansson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lyckos dig som har alla Milleniumböcker kvar!
Själv har jag ju bara den sista, som jag inte har börjat på än.

Låt den rätta komma in var helt suverän! En riktigt pageturner.
Ska bli intressant att se hur Snabba Cash och Jaktsäsong,är. Har hört mycket bra om de böckerna.

Vi kanske kan jämföra sedan och se vad vi tyckte ;)
Trevlig läsning!

e sa...

mocca: Ska nog börja med Stieg Larsson tror jag... Jag har väldigt höga förväntningar på Snabba Cash och Jaktsäsong. Hoppas vi inte blir besvikna :)