fredag 18 maj 2007

boksnobb? jajamen!

Det går att köpa pocketböcker överallt, tex på Ica. I kön häromdagen så upptäckte jag en bok jag ville läsa. Perfekt kan man tycka, bara att köpa samtidigt som pastan och bananerna. Men nejdå, inte en boksnobb som jag. Jag kan absolut inte tänka mig att köpa en bok på Ica. Böcker ska köpas i riktiga bokhandlar. Möjligen i nödfall på nätet men då är det verkligen nödfall. Samtidigt som jag tycker det är suveränt att det finns böcker lättillgängligt eftersom det borde öka läsandet så kan jag inte tänka mig att köpa en bok på Ica. Otroligt fånigt. Jag skyller på att jag njuter av att gå i en välsorterad bokhandel och välja mina böcker, att det är en viktig del av läsupplevelsen. Men egentligen är det faktiskt mest snobbigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker inte att att det är ett dugg fånigt. Jag är lite likadan. Jag tror att jag har köpt en bok på en mataffär två gånger i hela mitt liv. Ena gången var ett år under bokrean då ICA Maxi sålde en bok jag ville ha 20 :- billigare än bokhandlarna nere på stan. Andra gången var när en Konsum butik i en liten håla hade en bok som jag hade letat efter jätte länge.

Jag tycker också att det är roligast att handla i en riktigt bookhandel. Men med den bokkonsumtion jag har försöker jag att hålla mig i skinnet och handla på framför allt Adlibris.

e sa...

Mocca: Kul att du tittat in. Skönt att höra att det inte bara är jag :)