söndag 20 maj 2007

tantblommor

För en gångs skull tänkte jag piffa lite på balkongen. Tomte och fjärilar på pinne har inhandlats (absolut nödvändigt för en fin balkong) och nu saknas bara snygga blommor. Gick in på den tidigare välsorterade blomsterhandel/café där jag brukar köpa blommor. Under vintern har de flyttat fokus lite och är numera café/blomsterhandel. De hade säkert fyra sorters paj men när det kom till balkongblommor så hade de bara petunior. Petunior är tantblommor. Jag vill ha piffiga och coola blommor till min balkong. Är lite oklar på vad som faller under kategorin piffiga och coola blommor men inte är det petunior i alla fall!

3 kommentarer:

Anna sa...

När jag skulle köpa blommor hade de också bara petunior, jag hoppas dock de har dött så jag kan köpa några andra, typ såna där fina som ser ut som violer, vill ha såna hängandes på balkongen.

e sa...

en södertäljebo: Jag kan ta död på dem åt dig. Ingen skulle ens med mycket god vilja påstå att jag har gröna fingrar...

Violliknande blommor låter fint. Jag måste definitivt ge mig ut på blomsterjakt.

Anonym sa...

Hej, jag blev nyfiken på vad det var för ett ställe som var kombinerat blomsterhandel/café? Låter som en bra idé. Vad heter det och var ligger det?
Hälsning Blomman