lördag 19 maj 2007

"lite regn är bara mysigt"

Precis när vi skulle gå ut på promenad började det smådugga lite. Men det är ju bara mysigt. Och det skulle nog lätta snart. Vi knatade på med glatt humör och skämtade lite om att det bara är människor med hund eller barnvagn som är ute när det regnar. Synd för det är ju så mysigt. Ju mer det började blåsa och regna desto färre människor mötte vi. Till slut mötte vi inga alls. När skor, strumpor, byxor och jacka var genomblöta och håret såg ut som jag precis klivit ur duschen fick jag anstränga mig för att klämma fram ett "mysigt". Men vi fick varm choklad när vi kom in. Det var mysigt.

Sa jag att solen skiner nu... och att min talang när det gäller att förutse vädrets utveckling behöver justeras lite...

4 kommentarer:

Anna sa...

Typiskt att det börjar regna när man går ut. Vi har haft tur idag, har haft fint väder hela dagen i Eskilstuna.

Kul att du länkat till mig. Jag ska uppdatera dig i min lista också.

e sa...

En Södertäljebo: Skönt att ni fick fint väder. Just djurparker och såna utflykter blir ju så otroligt trista annars.

Anonym sa...

*S* det kändes lite som midsommaraftonsväder i går. Ett ständigt pendlande mellaln hopp och förtvivlan.

Men varmchocklad efter en promenad i regnet, det är däremot mysigt :)

e sa...

mocca: Exakt, det var precis som midsommaraftonsväder. Men utan myggen. Alltid något.