söndag 27 maj 2007

tantblommor del II

Jag ger upp. Det blir inga blommor på balkongen i år. Kanske en pelargon eftersom jag hittade en så fin limegrön kruka som skulle må bra av en pelargon. Lite tantvarning på det kanske (pelargonen alltså inte krukan). Eller Lasse Anrell-varning. Men annars blir det inga balkongblommor. Det blir balkongörter istället. Idag köpte jag kryddbasilika, kanelbasilika, ingefärsmynta, koriander och nån citrustomat. Nu är allt fint omplanterat och pryder balkongen tillsammans med metallfjärilarna och den gröna trädgårdstomten. Återstår att se hur länge växterna överlever...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Tydligen är pelagonier supertrendiga igår. Själv kan jag knappt stava till det. Och jag har Sakta vi går genom stan som ringsignal på min mobil... ;)

Unknown sa...

"i år" menade jag självklart.

e sa...

louise: Vilken tur. Då får det bli en trendig pelargon på balkongen. Om jag hittar någon. Verkar himla svårt att hitta blommor överhuvud taget. Finfin ringsignal :)