torsdag 24 maj 2007

läst: Människa utan hund

Människa utan hund av Håkan Nesser
Det här är min första Nesser. Jag hade inte förstått vad som var grejen med Nesser. Jag har förstått nu. Tyvärr läste jag lite för fort i början. Precis som när man är jättehungrig och äter något riktigt gott. Man blir plötsligt stoppmätt och lite irriterad. Men när jag drog ner på lästakten så kunde jag njuta igen. Och enligt min mening är det inte intrigen som är grejen med Nesser utan sättet den berättas på. Det bästa av allt är att jag har massor av Nesser kvar att läsa :)

2 kommentarer:

Att vara mamma sa...

Jag läste Människa utan hund i somras, min första Nesser. Glatt överraskad blev jag, jag hade inte trott att han skulle vara SÅ bra. Framförallt så var det en himla rolig bok, jag skrattade högt flera gånger när jag läste. Nu läser jag uppföljaren, den är också bra.

e sa...

att bli mamma: Visst är det härligt att upptäcka en ny författare. Ska ta mig an uppföljaren snart.