onsdag 30 maj 2007

varför?

Jag promenerar ofta förbi en liten sjö där ett svanpar ruvar på sina ägg. Stadsdelsförvaltningen har satt upp ett stort staket så att svanarna ska få vara ifred samt ett anslag med info om knölsvanar och en vädjan om att ge svanparet lugn och ro. Idag låg ingen svan och ruvade så jag hoppades på att få se små gulliga svanungar i vattnet. När jag kom fram satt det en ny lapp på staketet där det stod att någon idiot hade slagit sönder alla äggen. (Givetvis var det inte formulerat så men det var innebörden.) Varför gör man så? Jag kan någonstans litegrann förstå den frustration och ilska som ligger bakom olika typer av skadegörelse (därmed inte sagt att jag tycker det är ok). Men sånt här kan jag faktiskt inte förstå alls. Hur tänker man när man gör nåt sånt?! Jag blir så himla arg och ledsen.

2 kommentarer:

Att vara mamma sa...

Nu måste jag försöka radera ut ur minnet att jag läste detta, annars blir det outhärdligt, jag mår så himla dåligt av att läsa om misshandel och dödande av djur. Så vidrigt.

e sa...

att bli mamma: Förlåt. Jag kanske borde skriva någon sorts varning innan jag skriver hemskheter. Jag är fortfarande arg och har ont i magen över att någon/några kan bete sig så här fruktansvärt.