fredag 18 maj 2007

sofo vs skäris

Jag har upptäckt att jag inte kan tänka mig att åka in till city och shoppa. Massor med folk, trångt och helt omöjligt att komma fram med vagnen. SoFo är alltid trevligt med favoriterna Grandpa och Apparat. Men ärligt talat, jag behöver ingenting därifrån just nu. Så vad gör man då när sonen behöver strumpor och man själv behöver kläder? Jo, man åker till Skärholmen. Alla kedjor finns där. Jag fick två kjolar och en topp och sonen fick strumpor. Trädgårdstomte och fina fjärilar till balkongen införskaffades på Åhléns. God lunch på kebabhak (med aubergine istället för kebab). Och det bästa av allt - Munirs livs. Den underbara mataffären som vi i vanliga fall brukar besöka när vi varit på IKEA och är sådär lagom trötta och oinspirerade. Den här gången lyckades vi shoppa lite och jag ångrar redan att vi inte handlade mer. Det blev gott bröd, två såser, bladpersilja (INTE till garnering utan för att ha i maten), kelek (de där runda gröna på bilden, typ gurka fast inte så vattniga utan med mer smak) och ca ett halvt kilo vardera av cashewnötter och pistagenötter. För bara 188 kr. Och då stod nötterna för cirka halva kostnaden. Varför åker vi inte till Skärholmen oftare? SoFo vs Skäris, 0-1

Inga kommentarer: