söndag 27 maj 2007

bästa mannen




Idag är det mors dag. Min första. Jag har fått ett fantastiskt halsband i granatpärlor och oxiderat silver gjort av Klara Eriksson på LOD. Det är ett mamma-barn halsband dvs det är tillverkat för att tåla små nyfikna fingrar som håller i och leker med det. Bilden gör det inte riktigt rättvisa men den stora ringen har blommönster på insidan. Ringen kan bytas ut mot andra hängen. Tex ett med sonens namn på. Dessutom är det två lås på halsbandet så man kan bära det på fler olika sätt. Långt, kort, som armband osv. Det är mer än en morsdagspresent. Som mannen uttryckte det är det ett 'tack för besväret' ;-) med graviditet och förlossning. Det är så fint och jag blev så glad och vill ha det på mig jämt. Nu måste jag leka med mitt halsband.

6 kommentarer:

Superquinnan sa...

Vilken omtänksam man du har. Fint halsband. Och grattis på första Mors dagen.. Tänk sen när man får teckningar av lill*n?? Åååh jag längtar!!

Anonym sa...

Vilket fint halsband, och vilken smart idé med slit tåliga halsband.

Att vara mamma sa...

Ursnyggt halsband, helt i min smak.

e sa...

superquinnan: Tack, kändes lite speciellt att fira mors dag. Lite vuxet :) Visst ska det bli kul med teckningar och egentillverkat julpynt och annat fint.

mocca: Visst är det fiffigt. Sen får vi se hur många ryck det klarar innan det blir pärlor över hela golvet.

att bli mamma: De har hur mycket fint som helst på LOD och gör det mesta på beställning. Jag skulle kunna spendera alldeles för mycket pengar där...

Anonym sa...

Guuud vilket snyggt halsband! Och i den bästa färgen rosa också :)

e sa...

moa: Tack. Jag använder det jämt. Det skiftar i rött, lila, rosa beroende på ljuset - väldigt nice.