tisdag 29 maj 2007

jag hade fel

Det kostade inte 1000 kr på IKEA. Faktiskt bara knappt 700. Och inte ett enda värmeljus köpte jag. Däremot en ljuslykta för värmeljus. Han sade faktiskt inget om det, mannen, att jag inte skulle få köpa ljuslyktor edy. Hittade jättegulliga fingerdockor som jag tänkte skulle kunna roa sonen (vilket de också gör har det visat sig). Och det var när jag skulle köpa dem som jag åter insåg IKEAs genialitet. Det fanns två varianter av fingerdockorna. En förpackning kostade 49 kr. Jag kunde inte bestämma mig för vilka jag skulle köpa. Så jag köpte båda. Genialiskt. Hade de kostat typ 10 kr mer hade jag bara köpt en förpackning (känns som det går en mental gräns för 'billigt" vid 50 kr) men nu köpte jag två. Och IKEA tjänade mer pengar. Och jag har fingerdockor så det räcker till både fingrar och tår.

2 kommentarer:

Superquinnan sa...

jag kommer ALDRIG från IKEA med mindre saker och billigare än tänkt. Hur gör du? Det kanske är annorlunda den dagen man har liten med sig?? ;-)

e sa...

superquinnan: Det har aldrig hänt mig tidigare. Men man shoppar lite snabbare när det när som helst kan uppstå högljudd hungersnöd ;) Dessutom var jag i Kungens Kurva som jag tycker är en helt obegriplig IKEA eftersom det inte går att hitta och jag därmed inte fick med mig allt jag hade tänkt. Ibland har man tur :)