tisdag 22 maj 2007

musiken

En kul musikutmaning hittad hos Hedgehog in a storm Ta fram er musikspelare, mobil, i-pod eller vad ni brukar använda. Gå igenom låtarna och skriv ner de första två på varje bokstav. På slutet får man tre extra att lägga in, under “Jag vill tillägga” (om de låtar man råkar ha är för skämmiga).

A: A place to crash - Robbie Williams, A Thousand Beautiful Things - Annie Lennox
B: Bad, Bad Leroy Brown - Frank Sinatra, Ballad om en amerikansk officer - Imperiet
C: Camino Al Mar - Virtual Hands, Cavatina - Monica Zetterlund
D: DDD - Imperiet, Dance Only With Me - Monica Zetterlund
E: Echoes of your breath - The Weeping Willows, Egoism - Eva Dahlgren
F: Feeling called love - Pulp, Fanfanfan - Joakim Thåström
G: Get out of town - Ella Fitzgerald, Get together -Madonna
H: Handsome Man - Robbie Williams, Hare Krishna - Tony Scott
I: I'm falling true to you - Ella Fitzgerald, I'm falling in love - The Weeping Willows
J: Jag ger mig inte - Eva Dahlgren, Jag klär avmig naken - Eva Dahlgren
K: Kanonsång - Imperiet, King of bloke and bird - Robbie Williams
L: L'Amour - Rouge Rouge, LA is my lady - Frank Sinatra
M: Mack the knife - Frank Sinatra, Magic Kraut - Teddybears Sthlm
N: Nan's song - Robbie Williams, New York, New York - Frank Sinatra
O: Offret - Imperiet, Oh God - Annie Lennox
P: Pantermannen - Monica Zetterlund, Party - Imperiet
Q: -
R: Random acts of kindness - Robbie Williams, Resan - Eva Dahlgren
S: Saker som hon gör - Imperiet, Santa Maria - Gotan Project
T: Teddybear Music - Teddybears Sthlm, Tengo nada - Charles Shilling
U: Under suspicion - The Weeping Willows, Under Vinrankan - Monica Zetterlund
V: Vem tänder stjärnorna - Eva Dahlgren, Vild i min mun - Eva Dahlgren
X: -
Y: Your eyes - The Weeping Willows, Your gay friend - Robbie Williams
Z: -
Å: -
Ä: Ängeln i rummet - Eva Dahlgren
Ö: Österns röda ros - Imperiet

Vet inte om det direkt är något som jag tycker är jätteskämmigt. Men jag har aldrig lyssnat på Fitzgerald, får väl lov att göra det. Vissa blev väldigt överrepresenterade. Och jösses vad många låtar jag hade som börjar på S.

2 kommentarer:

Anonym sa...

finfin blandning tycker jag :) du har najs smak!

e sa...

hedgehog-sara: :) Det var kul att hitta lite musik jag hade glömt att jag lagt in.