torsdag 24 maj 2007

skatt

Det händer då och då att jag undrar vart mina skattepengar tar vägen. Och varför. Och blir rätt förbannad när det går till sånt som jag tycker är onödigt. (Exempel på sånt finns i Martin Borgs 1200 miljarder. ) Men efter att ha varit i kontakt med svensk barnsjukvård så fortsätter jag gärna betala skatt. Och med glädje. Vården för barn är verkligen fantastisk. För att inte tala om personalen. Alla jag har stött på har varit värda en guldstjärna. Och säkert högre lön. Men jag vill att mer av mina skattepengar går till vården och mindre till svensk slöjd.

2 kommentarer:

Superquinnan sa...

tur att vården för barn är bra för för vuxna är den mindre bra, jag vet... trevlig helg!!

e sa...

superquinnan: Jag har tack och lov mycket begränsad erfarenhet av svensk vård i övrigt men den låter inte alltid så kul men jag har blivit mycket positivt överraskad av barnsjukvården.

Ha en skön helg!