lördag 16 juni 2007

dagvill

Jag brukar ha exakt koll på veckonummer, vilka datum veckorna omfattar etc. Planerar tillvaron utifrån att vecka X händer det och vecka Y händer det. Nån gång runt vecka 11 slutade jag ha koll på vilken vecka det var. Förra veckan insåg jag att jag inte längre var riktigt säker på vilket datum det var. Och idag märkte jag att jag var tvungen att fundera på vilken veckodag det var. Skälet till att jag kom på att det var lördag var att DN På Stan kom i förrgår och då borde det ha varit torsdag då. Alltså lördag idag. Hur ska det gå när jag börjar jobba igen? Men jag antar att det här betyder att jag känner mig mer ledig än jag någonsin har gjort och det är nog nyttigt.

2 kommentarer:

Att vara mamma sa...

Känner igen mig. Jag kan inte veckonumren längre. När folk säger när de ska ha semester säger det mig inget om de svarar i veckonummer, för själv har jag ju inte behövt tänka på semester i sommar. Datumen kommer inte blixtsnabbt, men eftersom jag utgår från beräknad fölossning har jag inte tappat datumen ännu. Inte veckodagarna heller. Men det kommer kanske. :) Men visst är det väl skönt att få en paus i livet då man kan koppla bort dessa saker...

e sa...

att bli mamma: Jag antar att du räknar tillvaron i vecka + dag :)Men visst är det härligt att släppa greppet lite om veckonummer och annat. Jag känner mig verkligen privligerad som har möjlighet att vara hemma på det här sätter.