söndag 24 juni 2007

glassnostalgi

Fick till uppgift att köpa glass från Hemglassbilen. Blev otroligt nostalgisk. Kom ihåg hur man ivirgt väntade på trudelutten och sprang ut när den blå bilen kom inkörande på grusvägen. Det var likadant nu. Väntade kanske inte lika ivirigt men var ändå mycket koncentrerad på att lyssna så jag inte missade den. När den väl kom så stod jag där med pengarna i handen och valde sedan från de stora bilderna på baksidan av bilen. Givevis valde jag chokladknattar (förutom det jag var ombedd att köpa). Vaniljglass med chokladöverdrag. Det var min favorit när jag var liten. Visst var det kul med färgglad isglass men chokladknattar var godast. Har inte smakat dem än. Risken finns att chokladknattar var godare förr men det var kul att handla från glassbilen.

2 kommentarer:

Frida sa...

Åh, nu blir jag oxå nostalgisk! Måste ta reda på när glassbilen kommer hit!

e sa...

frida: Gör det! Jag blev verkligen entusiastisk över att handla från glassbilen. Tyckte tom att försäljarens miniräknare i form av en glassbil var fin :) De hade en ny god turkisk peppar-glass också.