tisdag 26 juni 2007

övertalning

Mannen har nått nya höjder när det gäller övertalningsförmåga. Vi har länge pratat om att köpa en digital systemkamera. När vi förra veckan fotade med den gamla systemkameran så uppstod ett lite större sug efter en ny. Mannen började jämföra modeller, priser etc. Jag var lite skeptisk. Kändes som vi kunde använda pengarna till annat. I flera dagar portionerade han ut information. Visade bilder. Berättade om smarta funktioner. Efter ett tag konstaterade jag att det kändes som att vi redan hade köpt kameran. Ja, men då är det väl lika bra att vi beställer den då svarade mannen glatt. Jo, det höll jag väl med om. Efter ett tag insåg jag att jag varit utsatt för en mycket systematisk kampanj som jag gått på med hull och hår. Så idag ska vi hämta ut kameran...

2 kommentarer:

deeped sa...

*flinar*
Honom skulle jag behöva anställa i mitt privata liv... (i mitt arbetsliv är det där en del av mitt jobb :D)

e sa...

deep.ed: Det är ju en del av mitt jobb också och dessutom är jag van vid att det är jag som står för det även hemma. Därför är detta galet frustrerande. Men kameran är kul - det lilla jag har fått leka med den...