torsdag 7 juni 2007

fara på taket

Igår var det ett himla liv på några måsar och när jag tittade ut såg jag två stycken jaga in en katt under en bil. Konstaterade att de troligen har ungar här i närheten. När vi gick ut på balkongen så insåg vi att de nog har ungar på vårt tak. Om de nu har sina bon på tak. De har i alla fall bestämt sig för att taket och delar av gården är deras revir. Först satt den en arg mås på grannens balkongräcke och skrek åt oss och sedan flög den omkring och dök ner precis utanför vår balkong och skrek. Rimligen borde den vara mest rädd för oss men jag är inte så säker. Om vi säger så här, jag känner mig inte helt avslappnad när jag sitter på balkongen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

HJÄLP!!
Jag skulle vägra att gå ut på balkongen....kan ni inte mota iväg dem på ngt sätt ;(

Superquinnan sa...

Ja du, akta er de blir galna när de har ungar och attackerar allt; Djur som människor!

e sa...

mocca: Det verkar inte så lättskrämda. Men än så länge har de faktiskt inte varit in på balkongen utan flyger bara utanför och ser hotfulla ut. Jag är mest rädd att de ska komma in i lägenheten...

superquinnan: Du har nog rätt i den där jämförelsen mellan djur och människor. Jag skulle vara attans läskig om jag var mås ;)