fredag 8 juni 2007

för vi har tagit studenten...

Stan kryllar av lastbilar med högljudda studenter. Och visst är det jobbigt ibland, särskilt när man är ute och går med en bebis. Men jag kan faktiskt inte låta bli att le när jag ser dem för de utstrålar en sån total lycka och frihet. Det var väl den dagen och natten som man var störst, bäst och vackrast, visste det mesta och hade alla möjligheter i hela världen. Visst tycker jag att mitt liv är bättre nu än då. Men den där frihetskänslan på studentdagen var helt oslagbar. Jag unnar dem att vara skräniga och jobbiga idag.

2 kommentarer:

Superquinnan sa...

Oh va´jobbigt när verkligheten smyger på med arbetsförmedling eler CSN strul.. Förra året var det en avgångsklass på mitt jobb som hade skrivit en stor banderoll med texten: "Mot arbetslösheten!!" Tyckte synd om dem...

e sa...

superquinnan: Fy vad bittert. Stackarna. Det är onekligen ganska tufft ute i verkligheten.