onsdag 6 juni 2007

mums

Det här är verkligen ingen matblogg. De som känner mig skulle bryta ihop av skratt av allt mitt matbloggande eftersom jag är så erkänt usel på och ganska ointresserad av matlagning. Däremot så älskar jag god mat. Trots detta så kommer här lite mer om mat. Och faktum är att jag har börjat laga lite mer mat på sista tiden. Så det så.

Först dagens upptäckt. Saltå Kvarns äpple&mangojuice. Inget tillsatt socker och jättegod. Dock ganska dyr. Literpriset på den lilla flaskan är så löjligt högt så det går bara inte men den stora kan man unna sig ibland.

De hade knippor med små, tunna, nyskördade morötter i butiken idag så middagen fick bli en god sallad. Förutom morötterna hade vi i gurka, röd paprika, tonfisk, bulgur och koriander nyskördad från balkongen. Det stora med att jag skördat koraindern på balkongen är inte att jag drivit upp plantan själv för det har jag inte. Jag köpte den för 1,5 vecka sedan. Det stora är att plantan har överlevt så här länge.

2 kommentarer:

Superquinnan sa...

Och vi åt grillad kyckling med en sallad på fetaost och massor av goda grönsaker.. Och.. En smoothie på kvällen såklart ;-)

e sa...

superquinnan: Fetaost är ju bästa sommarmaten. Måste äta det snart. Och mer smoothies åt folket! ;)