måndag 11 juni 2007

ooa hela natten

Har haft lite dåligt samvete för att jag är så dålig på barnvisor. Sonen uppskattar snapsvisor men jag antar att det kan skapa problem senare om han inte får lite större bredd i sin repertoar. Alltså köpte jag Barnens svenska sångbok. Den är fantastiskt bra. Jag har skrålat allt från Imse vimse till Lilla Idas sommarvisa. Blev mycket glatt överraskad när jag hittade sista kapitlet Gladsång och poplåt. Det innehåller självklarheter som Banankontakt och Min Piraya Maja men även Sommartider och Ooa hela natten. Ooa hela natten är en succé. Sonen älskar ooandet. Undrar om Attack kunde ana det på den gamla goda tiden.

5 kommentarer:

Superquinnan sa...

Mamma Mu är ju klassiker med.. Hur gammal är sonen??

Anna sa...

Sångböcker är kul, jag har faktiskt inte sjungit för Melvin än... men vi har den här oranga sångboken, jag minns att min pappa sjöng jättemycket ur den när jag var liten. Så fort Melvin börjar vara vaken lite mer så blir det sång ur den.

e sa...

superquinnan: Sonen är fem månader så allt snapsvisesjungande har förhoppningsvis inte hunnit ge några men ;)

en södertäljebo: Den där orangea (med barnen på väl?) känner jag igen. Det är jätteroligt att återupptäcka alla gamla barnvisor så du kommer nog få kul.

Frida sa...

Åh, den måste jag oxå köpa, jag kör oxå hårt på snapsvisor och har tänkt som du ;)

e sa...

frida: Jag tror dock barnen kommer ha glädje av att ha hört mycket snapsvisor nu när det närmar sig midsommar ;)