söndag 17 juni 2007

utbud och efterfrågan

På promenad med mannen. Passerar kiosken.
Mannen: Jag går in och ser om de har nån fototidning.
Jag (mycket skeptiskt): Mm, men du jag tror inte de har det här.
Mannen kommer ut tomhänt.
J: De hade ingen va?!
M (förundrad): Nää, men de hade otroligt många traktortidningar.

Just det. Utbud och efterfrågan. Det säljs inte fototidningar här. Inte Bon eller Vanity Fair heller. Därmot så finns det ett fantastiskt utbud av motortidningar (traktorer, bilar, mc, speedway, you name it). Och det här är det enda stället där jag har sett ett nummer av dansbandstidningen Får jag lov. För en medienörd som mig är det ett underbart tillfälle att vidga sina vyer.

5 kommentarer:

Att vara mamma sa...

Ha ha. Vi bor i en liten stad (har dragit hit stackars sambon från Stockholm), men inte ens här har jag sett Får jag lov. När vi stod i kassakön häromdagen och såg en massa nummer av Gringo, kommenterade sambon att det måste vara höjden av optimism, att tro att man kan sälja den här.

Att vara mamma sa...

Äh, givetvis inte en massa nummer, utan en massa ex av senaste numret. Såklart.

Superquinnan sa...

vart är ni då om jag får fråga? ;-)

Anonym sa...

Ha ha
stackars dig ;)

e sa...

att bli mamma: Oj, vad ambitiöst med Gringo. Den skulle nog inte ha någon strykande åtgång här heller...

superquinnan: Vi är verkligen på landet. Mannen hävdar att om man blinkar när man åker förbi så missar man det. Och han har nog lite rätt. Men det finns i alla fall en kiosk :)

mocca: Jag råkar iofs tycka att vissa motorsporter är lite kul men än så länge har jag inte köpt någon traktortidning: Men jag känner att jag borde. Hör lite till allmänbildningen och för att smälta in lite bättre :)